HTML

szelidgesztenye

A szelídgesztenye neveléséről, új fajták és módszerek kipróbálásáról.

Friss topikok

  • csókakő: A japán és hibridfajtákkal szemben van némi aggodalmam: őshonos nyárfát már nagyítóval keresnek az... (2014.10.27. 10:56) 2012.03.09.
  • Apalka: Üdvözlöm! Érdeklődnék, hogy a Bouche de Betizac hibridekkel mi a helyzet? Most gondolkodom beszer... (2013.10.18. 19:21) 2011.03.15.
  • Trudesz: Szia Nagyon szeretnék én is szelídgesztenyét nevelni az udvaromban. Három évvel ezelőtt vettem ket... (2013.10.12. 19:26) Apa kezdődik
  • boszi71: A zengővárkonyi szelídgesztenyés mellett lakom, mégis sok segítséget kaptam Öntől szelídgesztenye-... (2011.10.20. 11:18) 2011.03.21.

Linkblog

2011.03.21.

2011.03.21. 22:38 _atti

Sajnos történt egy olyan dolog, amit nem tudok megérteni.

Kb. 3 hete kaptam egy telefont, hogy szeretnének szelídgesztenyét telepíteni. Szükségük lenne 2-300 csemetére. Mondtam, megszámolom. Szóltam is, hogy van még kétszáz.

Jó, beszél a férjével, és szólnak, hogy hogyan jusson le az ország másik végébe az áru.

Várok. Várok.

Aztán a hétvégén már felhívtam, hogy akkor mi van?

Mondja a nő, hogy majd őszre kellene inkább az oltvány.

Nem tudom mit gondolt. Azt hitte, hogy a csemete tégla? berakom a fészerbe, és majd őszre előveszem? Ha arra várok, hogy szóljon, szépen kipattant volna a rügy, és dobhatom ki.

Vannak furcsa hozzáállású emberek!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://langatti.blog.hu/api/trackback/id/tr472760716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zenoe4 2011.10.09. 10:23:11

Szép napot.
Véletlenül, a Bálint gazda honlapján egy válaszból derült ki hogy van ilyesmi (szelídgesztenyével foglalkozó valaki). Ilyenkor ugrik be egy kedves barátom mondata: Google a jó barát :).
Érdekes és hasznos ötletnek gondolom a szelídgesztenye felkarolását. Fura mód én is azért kezdtem kutakodni a gesztenye (fajták) után, mert kiderült, hogy ahol dolgozom, a mellette lévő erdőben van két ős öreg példány. Az egyik már haldoklófélben. A nagyobbik még elég jó állapotban van. Nem mértem le a törzs átmérőjét, de bődületesen nagy példány (szerintem majdnem két méter). Gondolkodom is, hogy -hogy lehetne védetté nyilvánítani. Talán azért áll mindkettő, mert elég eldugott helyen vannak. Onnét jöttem a létezésükre, hogy a helybéli öregek mesélték, hogy van itt szelídgesztenye, meg én is találtam üres terméstokot. Viszont a termések zöme, amit a fák alatt találtam, sajnos nagyon silány. Gondolom, azért, mert nincs normális beporzás. Viszont gondolkodom, hogy ültetni kéne. Majd ebben kérném a tanácsát, hogy a környékünkön milyen fajtát érdemes (Pannonhalma, Győrság - Halomalja) telepíteni. Illetve eljátszottam a gondolattal, hogy a meglévő példányokat kéne klónozni (dugvány). Esetleg alanyként használni. Vagy mindkettő. Van ötlete?
Üdv:
z

boszi71 2011.10.20. 11:18:12

A zengővárkonyi szelídgesztenyés mellett lakom, mégis sok segítséget kaptam Öntől szelídgesztenye-ügyben.Inaktív,elsősorban hátrányos helyzetű nőknek tartok HÉTKÖZNAPI PRAKTIKÁK címmel tanfolyamot. Ma a gesztenye a témánk.Sütünk is, és recepteket is cserélünk - reményeim szerint legalábbis...
Ha lesz arra érdemes, szívesen elküldöm.
süti beállítások módosítása